Pages

Wednesday 7 November 2012

Nieuwe column voor De Buitenlandredactie: Op huizenjacht


Mijn huurcontract is verlopen en omdat ik het eigenlijk wel gezien heb in mijn huidige huis, besluit ik op zoek te gaan naar nieuwe woonruimte. Dat werkt in Cairo net zoals in de meeste andere landen: je huurt een makelaar in, die laat je een rits appartementen zien, en dan kies je de leukste. Maar mijn toekomstige huisgenoot en ik zien het niet zitten om de, vaak buitensporig hoge, makelaarsgage te betalen.
Een alternatieve manier om hier aan een woning te raken is om in de buurt waar je wilt wonen appartementengebouwen af te gaan en aan de bawwab (de bewaker/schoonmaker/manusje-van-alles, het Egyptische equivalent van de New Yorkse ‘doorman’) te vragen of er nog appartementen vrij zijn.
Lees hier de hele column. 

No comments:

Post a Comment